Innowacyjne podejście do logopedii: projekt "Raz dwa trzy – mówisz Ty"

„Raz dwa trzy – mówisz Ty” to najświeższa inicjatywa w dziedzinie logopedii, stworzona i rozwijana przez członkinie koła naukowego o nazwie „Mowa bez wad”. W skład tej grupy wchodzą zarówno studentki, jak i absolwentki kierunku logopedia. Przedsięwzięcie ma na celu diagnozę problemów logopedycznych u dzieci w wieku żłobkowym.

Aleksandra Kocińska, jedna z liderów tego innowacyjnego programu, podkreśla zaniedbania występujące w obecnej edukacji przedszkolnej. Jak wyjaśnia, żłobki w naszym systemie oświaty nie są z reguły objęte opieką logopedyczną. To powoduje, że rodzice muszą na własną rękę wyszukiwać specjalistów od terapii mowy. Wiele razy, defekty mowy nie są nawet zauważane na takim wczesnym etapie życia dziecka.

Dlatego „Raz dwa trzy – mówisz Ty” ma na celu wsparcie rodziców w tym kluczowym okresie. Twórczynie projektu aspirują do postawienia trafnej diagnozy dzieciom z żłobków i jeśli będzie to konieczne – rozpoczęcia odpowiedniej terapii logopedycznej.