Dlaczego motocykl nie odpala? To może być powodem!

Regularnie przeprowadzany przegląd techniczny motocykla pozwala wykryć możliwe usterki i zwiększyć żywotność wykorzystywanych w trakcie jazdy części eksploatacyjnych. Zdarza się niekiedy jednak, że pomimo dbałości o nasz motor, przekręcamy kluczyk i… maszyna nie chce odpalić. Zazwyczaj jest to drobiazg, który wystarczy samodzielnie sprawdzić. To jednak nie wolno tego bagatelizować, gdyż może prowadzić do poważnej awarii, co przekłada się też na wyższy koszt naprawy. Sprawdźcie, dlaczego motocykl nie chce odpalić. Oto główne powody!

Brak paliwa

I choć sezon motocyklowy już jakiś czas temu został oficjalnie przywitany przez miłośników jazdy na motorze, warto wspomnieć o konieczności wykonania oględzin naszego jednośladu tuż po zakończonym zimowaniu. Niestety motocykliści zdają się niekiedy zaniedbywać ten aspekt, przez co ich motocykl nie działa prawidłowo, o komforcie i bezpieczeństwie podczas jazdy już nawet nie wspominając. Jeśli dotychczas nie wykonaliście przeglądu technicznego, tym samym motor nie został wcześniej przygotowany do nowego sezonu, obawiamy się, że pierwsze problemy z ruszaniem mogą właśnie z tego wynikać. Przede wszystkim dobrze byłoby sprawdzić, czy zbiornik paliwa jest pełny. Wbrew pozorom jest to jedna z najczęstszych przyczyn, dlaczego motor nie odpala. Jeśli wszystko jest natomiast w normie, kolejnym powodem może być brudne paliwo. Wówczas należy oczyścić zbiornik i napełnić go ponownie. Warto także sprawdzić stan filtrów znajdujących się w układzie paliwowym.

Rozładowany akumulator

Komfort w trakcie jazdy motorem to absolutna konieczność. Aby jednak mogło to mieć miejsce, należy dbać o swoją zabawkę o każdej porze roku. Dlaczego o tym wspominamy? Wskazane jest, aby przed ostatecznym zimowaniem wyjąć akumulator i go naładować. Mamy jednak świadomość, iż wciąż mało kto decyduje się na ten krok, przez co w późniejszym czasie wynikają pierwsze problemy związane z odpaleniem jednośladu. Jeżeli zatem wy także należycie do tego grona, istnieje spora szansa, że warunki panujące w okresie zimowym nie zadziałały dobrze na stan akumulatora. Nie pozostaje wam zatem nic innego, jak wymontować akumulator motocyklowy i podłączyć go pod prostownik. Sprawdźcie też, czy przewody zostały dobrze podłączone. Uwierzcie nam, że to niekiedy ratuje motocyklistów przed koniecznością udania się do mechanika.

Sklep z częściami ABCmotoru oferuje najwyższej klasy części oryginalne do motocykla oraz ich zamienniki – kliknij i złóż zamówienie.

Układ zapłonowy – cewka i świeca zapłonowa

Prawidłowo działający układ zapłonowy w motocyklu zapewnia komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy. Niestety części motocyklowe z czasem mogą ulec stopniowemu tudzież całkowitemu zużyciu, a na was czekać będzie wizyta u mechanika. Jeśli motor nie odpala, a wskazane przez nas wyżej powody nie wchodzą w grę, problem może również leżeć w zapłonie iskrowym. Cewka zapłonowa to kluczowy element układu zapłonowego umożliwiający prawidłowe jego działanie. Wytwarza iskrę elektryczną przy świecy zapłonowej, dzięki czemu można szybko odpalić silnik. Cewka w motocyklu wymaga jednak regularnych przeglądów technicznych i sytuacja nie inaczej wygląda, gdy mówimy o świecy. Być może to właśnie tutaj leży źródło waszych problemów!

Motocykl nie chce odpalić – co jeszcze może być powodem?

Problemy z motocyklem mogą dotknąć nawet najbardziej doświadczonych motocyklistów. Wynika to z tego, iż część usterek nie zawsze jest od nas zależna, tym samym uniknięcie ich może po prostu nie być możliwe. Wobec tego zwracamy szczególną uwagę na regularne wykonywanie przeglądów technicznych w zaufanym serwisie. Częsta jazda motorem prowadzi bowiem do zużycia części eksploatacyjnych, które należy z czasem wymienić. Spalony główny bezpiecznik, zapchany filtr powietrza, zniszczony bendiks silnika spalinowego, zalany silnik czy zużyte tłoki motocyklowe mogą na pierwszy rzut oka nie dawać o sobie znaku. W trakcie rutynowej kontroli motoru zapewne zostanie to zauważone, dzięki czemu będziecie mogli ponownie udać się na wyprawę motocyklową i cieszyć się komfortową jazdą. Pamiętajcie jednak, by nie bagatelizować drobnych usterek. W innym razie przerodzą się w poważną awarię!