Władze Zielonej Góry zapowiadają, że miasto zamierza zyskać drugie centrum przesiadkowe. Tym razem będzie ono służyło do integracji transportu autobusowego na terenie podmiejskim oraz transportu kolejowego. Nowa infrastruktura dla autobusów ma zostać umiejscowiona nieopodal obecnej stacji dworcowej, przy wykorzystaniu istniejących już budynków magazynowych. Znalezienie funduszy na tę inwestycję planowane jest za pośrednictwem FEnIKS-a, a nowo powstałe centrum przesiadkowe ma stanowić część Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej Lubuskiego Trójmiasta.
Prezentując koncepcję nowego centrum przesiadkowego, Zielona Góra stawia na łączenie ruchu autobusów dalekobieżnych i kolejowych. Przypomnijmy, że miasto do tej pory zrealizowało budowę jednego takiego punktu, jednak był on dedykowany wyłącznie dla komunikacji miejskiej. Jego lokalizacja to okolice peronu numer trzy na stacji zielonogórskiej oraz bliskość wiaduktu wzdłuż ulicy Sulechowskiej.
Inwestycja dotycząca nowego dworca autobusowego ma wynieść 65 mln złotych. Zaplanowano, że drugi punkt przesiadkowy znajdzie się 400 metrów od obecnego dworca autobusowego. Będzie on położony po przeciwnej stronie ulicy Dworcowej, w dawnych budynkach magazynowych, które są w tej chwili wykorzystywane przez firmy kurierskie.