Spore zaciekawienie, zarówno pośród użytkowników komunikacji kolejowej, jak i entuzjastów tego środka transportu, wywołało niedawne wprowadzenie do ruchu nowego, dwusystemowego pojazdu. W celu zaprezentowania możliwości tego nowoczesnego pociągu, w dniu poniedziałkowym zorganizowano specjalny przejazd pokazowy na trasie pomiędzy Gorzowem a Witnicą i z powrotem. Od następnego dnia, czyli od wtorku, skład ten został wkomponowany do codziennej obsługi trasy Gorzów – Zielona Góra – Gorzów. Nie miał jednak okazji służyć długo.
Pierwsze dni użytkowania nowego pojazdu nie obyły się bez problemów. Korzystając z informacji dostępnych na Portalu Pasażera, zbadaliśmy jak przebiegał ruch między dwoma głównymi miastami województwa lubuskiego po wprowadzeniu tego nowoczesnego pociągu. We wtorek, 17 września 2024 roku, spośród sześciu zaplanowanych przejazdów z Gorzowa jedynie dwa udało się przeprowadzić bez żadnych komplikacji. Cztery pozostałe kursy zostały zakłócone przez „awarię taboru”, co zmusiło przewoźnika do zastosowania zastępczej komunikacji kolejowej. W jednym przypadku doszło do tego na odcinku Gorzów – Zbąszynek, a w drugim na całym odcinku między Gorzowem a Zieloną Górą.
Niestety, nadzieje na poprawę sytuacji i ustabilizowanie ruchu pociągu nie spełniły się również dnia następnego, czyli w środę 18 września. Według danych z Portalu Pasażera, tylko dwa składy dotarły bez przeszkód do stacji docelowej. W jednym przypadku konieczne było ponowne wprowadzenie komunikacji zastępczej na trasie Gorzów – Zbąszynek. Mimo iż liczba awarii była nieco mniejsza niż dnia poprzedniego, sytuacja nadal pozostawiała sporo do poprawy.